26.03.2017 Oryginalna Wojna – Początek

Wstęp


W dniu 26-03-2017 zorganizowaliśmy manewry pod nazwą Oryginalna Wojna – Początek. Nazwa odnosi się do gry Original War, główną fabułą manewrów był wstęp do wspomnianej gry czyli odnalezienie na terenie środkowej Syberii urządzenia do podróży w czasie zwanego EON.


Strony konfliktu




Stronami konfliktu było NATO i ZSRR

Ze strony NATO w rejonie działań została przerzucona jednostka specjalna mająca sabotować prace polowe rosyjskich naukowców oraz zabezpieczyć wszystkie wyniki i materialne ślady badań

Ze strony ZSRR w rejon działań została dyslokowany Oddział Specjalny Grupy Wschodniej Armii Czerwonej. Mający na celu osłanianie w terenie naukowców i inżynierów podczas zbierania danych o zwiększonych odczytach energii.


Rozpoczęcie działań



Rozmieszczanie punktów w terenie zaczęliśmy już przed godziną 8, aby od godziny 9 już w pełni móc zająć się rejestracją graczy, ich taśmowaniem oraz chronowaniem replik.
Liczba graczy którzy stawili się na nasza rozgrywkę w pełni nas zaskoczyła bo nie spodziewaliśmy się aż takiego zainteresowania rozgrywką.



 


Na rozgrywkę stawiło się ponad 160 graczy chętnych na wysiłek, pot i krew. Było to dla nas bardzo miłym zaskoczeniem gdyż nie spodziewaliśmy się zainteresowania większego niż 1/3 tej liczby. Mimo to teren bez trudu pomieścił wszystkich i po rozejściu się graczy z baz bywały momenty w których trudno było znaleźć gracza w zasięgu wzroku.


Przebieg rozgrywki



Na początku rozgrywki strona niebieska (NATO) bardzo szybko zajęła pobliską fabrykę przejmując porzucone tam urządzenia radiolokacyjne transportując je do swojej bazy, jednocześnie umacniając się w fabryce.



Strona czerwona nieświadoma wyniesienia urządzeń radiolokacyjnych klasy „ORK” uparcie nacierała na fabrykę jednocześnie małą częścią sił prowadząc walkę zaczepną w pozostałych rejonach terenu gry. Na tym momencie walka wyglądała na wyrównaną do tego stopnia, że nie było pewne czy nie będzie trwała całą grę wojna pozycyjna.


 


Jednak po ponad godzinie walki z ciągłym przejmowaniem i traceniem terenu po kilka-kilkanaście metrów strona rosyjska zaczęła zyskiwać przewagę przez wiązanie wojsk NATO w walkę z doskoku w innych rejonach. Jednak uzyskanie dostępu do fabryki stronie czerwonej nic nie dało z racji braku urządzeń radiolokacyjnych.


     


Po całkowitym zajęciu fabryki i dowiedzeniu się, że NATO przejęło oba terenowe urządzenia radiolokacyjne i nieumiejętności znalezienia konsoli terminala dla urządzenia zamontowanego w fabryce strona rosyjska zaczęła powoli spychać NATO w kierunku ich bazy opartej o umocnienia terenowe.


Punkt kulminacyjny



Około godziny 12:30 mała grupa graczy strony czerwonej wpadła na wbitą do ziemi saperkę w ramach oznaczenia okolicy zakopanego EONa. Taka możliwość znalezienia głównego przedmiotu fabularnego była specjalnie przewidziana w scenariuszu, po to by któraś ze stron zamiast opierać się na naukowym podejściu spróbować po prostu przeszukać teren metr po metrze.



Po uzyskaniu upewnienia się od organizatora, że jest to przedmiot zawarty w scenariuszu zaczęli jego wydobycie które trwało niemal godzinę (w tym ponad 30 minut samego kopania). Następnie wycofali się małą grupą z EONem w okolice bazy, a większa część ruszyła w przód naciskając na NATO


„Towarzyszu majorze znaleźliśmy … coś.”

Tymczasem strona niebieska była związana walką w rejonie swojej bazy przez co w bazie czerwonych można było zaobserwować wyraźne rozluźnienie. Gdyby w tej chwili NATO wyprowadziło szybkie kontruderzenie mogłoby całkowicie zmienić wynik gry.



Końcówka rozgrywki


Po odzyskaniu jednego z radiolokalizatorów około godziny 13:40 strona rosyjska trafiła na wzmiankę od lokalizacji EONa błędnie sądząc, iż na terenie gry znajduje się jeszcze jeden obiekt do odnalezienia. Przez co zaczęli szykować się do uderzenia na fabrykę w celu kalibracji radiolokalizatora.



Po szybkim marszu oddział bez większych przeszkód dotarł do fabryki gdzie inżynier zajął się kalibracją urządzenia. Podczas gdy drugi oddział zajmował się zabezpieczeniem rejonu fabryki. Na miejscu bez większych problemów nastąpiło skalibrowanie urządzenia aby wykrywać sygnatury energetyczne. Jednocześnie mogąc spokojnie przeszukać całą fabrykę rosjanie odnaleźli konsolę sterowania urządzenia w fabryce.


„Choćbym szedł ciemna doliną zła się nie ulęknę… bo towarzysz Major nas prowadzi”

 

Towarzyszu Majorze znowu coś znaleźliśmy… Ale to już nasze… i działa na wódkę…

Będąc w fabryce dowódca strony rosyjskiej towarzysz Major Łilson zauważył, że do czasu podjęcia oddziału i zabezpieczonych materiałów pozostało około 30 minut, więc zaczął się wyścig z czasem by zdążyć znaleźć i dostarczyć wszystko do punktu ześrodkowania, co udało się stronie rosyjskiej na minutę przed końcem czasu.


Podsumowanie



Strona rosyjska zdołała pozyskać źródło energii z regionu i wycofać się z nim do punktu ześrodkowania, realizując główny cel scenariusza. Jednocześnie stronie NATO należy się uznanie za walkę do ostatniej minuty czego jako organizatorzy byliśmy świadkami gdy przeszliśmy się do bazy NATO by zakończyć rozgrywkę.

Dziękujemy wszystkim obecnym za wspólny udział w naszych manewrach oraz zapraszamy na kolejne rozgrywki organizowane przez Oddział Najemny Nightmare.